Musica Barcensis - 2019 - 13 Iulie - Codlea

 

Ansamblul Baroc TRANSYLVANIA

Ora: 18.00

Locația: Biserica Evanghelică din Codlea

Intrarea la concert este gratuită

Ansamblul Baroc Transylvania

Zoltán Majó – flaut drept

Mátyás Bartha – vioară

Ciprian Câmpean – violoncel

Erich Türk – clavecin

Ansamblul Baroc “Transylvania” înfiinţat în 1995, se dedică muzicii baroce, cu precădere celei autohtone, folosind copii ale unor instrumente istorice. Abordează însă şi muzica contemporană din Transilvania, interpretând în primă audiţie absolută mai multe lucrări ale compozitorilor Hans Peter Türk, Adrian Borza, Dan Voiculescu, Adrian Pop şi Cornel Ţăranu. Succesul activităţii ansambului baroc “Transylvania” este confirmat de cele trei CD-uri şi un DVD editate, transmisii radio şi TV repetate şi o activitate concertistică bogată (peste 450 de apariţii publice). În afară de participarea la festivaluri din România, la ceremonii şi recepţii organizate de Preşedinţia României sau misiuni diplomatice, ansamblul a efectuat numeroase turnee în străinătate (Germania, Olanda, Elveţia, Austria, Italia, Belgia, Ungaria, Republica Moldova). A concertat în locuri precum Concertgebouw Amsterdam, Gasteig München şi a participat la festivalul de muzică veche “Landshuter Hofmusiktage”, Germania.

Zoltán Majó a fost flautist în orchestra Operei Române din Cluj. Pasiunea lui pentru muzica veche l-a condus şi la flautul drept. A urmat cursuri în acest domeniu la Budapesta, Sopron (Ungaria) şi Thun (Elveţia) cu Sabine şi Tuomas Kaipainen/ CH şi Anneke Boeke/ NL. Neobosit promotor al muzicii vechi autohtone, a cântat în mai multe formaţii de muzicã veche şi a efectuat numeroase înregistrări cu instrumente de epocă. Este fondator şi conducător artistic al ansamblului de flaute drepte “Flauto dolce”. De asemenea predă flaut drept la Academia de Muzică “Gheorghe Dima” şi la Universitatea “Babeş-Bolyai” din Cluj.

Mátyás Bartha a studiat vioara la Academia de Muzică “Gh. Dima” din Cluj (clasa prof. István Ruha) şi la Academia de Muzică din Budapesta cu prof. Sandor Devich. A câştigat numeroase premii la concursuri de muzică de cameră, printre altele un premiu special pentru cea mai bună interpretare a unui cvartet de Bartók. Din 2001 este angajat al orchestrei simfonice din Basel (Elveţia). Are o bogată actvitate concertistică în diverse formaţii camerale sau în calitate de solist, care include apariţii pe scene europene şi sudamericane.

Ciprian Câmpean a studiat violoncelul la Academia de Muzică ”Gheorghe Dima”, din Cluj-Napoca, clasa profesorului Vasile Jucan. În prezent este angajat al Filarmonicii de Stat ”Transilvania”, Cluj-Napoca. Pasionat de muzica barocă, a devenit membru al formațiilor ”La Follia” și ”Ansamblului Baroc Transilvania”, alături de care a realizat numeroase înregistrări pentru radio și pentru televiziune. Ca violoncelist baroc a urmat cursuri de specializare în muzică veche cu Mira Glodeanu, Bruno Cocset, James Munro, Frederick Haas, în cadrul cursului de măiestrie ”Académie de Sable”. În 2015 a obținut diploma de master în muzică veche, specializarea violoncel baroc, la Haute École de Musique din Geneva, clasa maestrului Bruno Cocset.

Erich Türk a fost organist şi dirijor de cor la Biserica Evanghelică din Mediaş. În prezent este lector universitar la Academia de Muzică “Gh. Dima” din Cluj, unde predă orgă, clavecin, bas cifrat şi muzică de cameră. A studiat orga la Cluj (cu Ursula Philippi) şi la Viena (cu Mihai Rădulescu), iar clavecinul cu Ilton Wjuniski şi Gordon Murray. A participat la numeroase cursuri de măiestrie în Germania, Franţa, Elveţia, Portugalia şi la Moscova. În calitate de solist, dirijor de cor sau membru al unor formaţii de muzică de cameră are o bogată activitate concertistică, iar în 2000 este laureat al concursului internaţional de orgă “J.S. Bach” din Bruges (Belgia). În 2004 obţine titlul de doctor în muzică cu o disertaţie despre stilistica construcţiei de orgi.

Programul concertului:

  1. Johann Sebastian Bach (1685-1750) – Triosonata în Do Major, BWV 1032 – Vivace – Largo e dolce – Allegro
  2. Georg Philipp Telemann (1681-1767) – Partita în si minor,TWV 41:e1 pentru flaut drept și basso continuo – Andante – Vivace- Presto – Vivace – Siciliana – Vivace – Presto
  3. Johann Sebastian Bach (1685-1750) – Suita pentru violoncel solo în Sol Major, BWV 1007 – Sarabande – Menuett I&II – Gigue
  4. Louis Nicolas Clerambault (1676-1749) – Suite du deuxieme ton – Plein jeu – Trio – Basse de Cromorne – Flutes – Caprice sur les grands jeux
  5. Georg Philipp Telemann (1681-1767) – Sonata în Sol Major, TWV 44:G10  pentru vioară și basso continuo – Andante – Allemanda: Allegro – Adagio –  Giga:Vivace
  6. Luigi Boccherini (1743-1805) – Fandango (din cvintetul nr. 4 în Re Major, G. 448) (1798)
Top